Tradicionalment a la classe d’anglès s’ han
utilitzat les noves tecnologies però d’una manera molt limitada. L’aparell més
recorregut era el radiocasset i s’utilitzava per a cançons o exercicis de
listening a les assignatures d’idiomes, per exemple. Personalment, tenint en
compte la meua especialitat que és l’anglès, considere que les noves tecnologies acosten la
cultura del país que s’estudia als alumnes i a més ajuden a implementar
activitats que no serien possibles d’una altra manera.
Hem de tenir en compte que els alumnes de hui
en dia estan creixent al voltant de les noves tecnologies i para d’ells és una
cosa natural el fer ús d’elles. Per això, emprar-les per aprendre un idioma
especialment ho considere quasi imprescindible. Les TIC faciliten als alumnes
la pràctica de Listening, Writing, Reading o Speaking. Ofereixen una
experiència comunicativa reial tant dins com fora de l’aula. Els recursos que
necessitem per a l’ús de les noves tecnologies a l’aula podem ser un ordinador,
una tauleta digital, els llibres electrònics, que permeten tindre molts llibres
en un sol dispositiu, i per descomptat la Pissarra Digital. Hi ha diversos
tipus de Pissarres Digital, unes tàctils altres que no ho són, unes més grans i
unes altres més xicotetes. Necessiten d’un ordinador, un projector i d’Internet. A continuació vos enumere algunes dels
avantatges que ofereixen les noves tecnologies a l’aula:
- Interactivitat, permet practicar les habilitats lingüístiques dins i fora de l’aula.
- Efecte Audiovisual, permet aprendre amb vídeos, imatges o sos. Fan l’aprenentatge molt més divertit i senzill.
- Contribuïx a l’aprenentatge de totes les àrees com a conjunt.
- Tasques Col·laboratives, és a dir, afavoreix les tasques en grups no sols en una assignatura sinó en totes inclús a la mateixa vegada.
- Es considera que afavoreix un aprenentatge per a tota la vida perquè ajuda a desenrotllar tant la seua vida personal com la professional.
- Creativitat e Innovació, coses molt importats hui en dia. El mestre té la necessitat de crear-hi material nou, d’innovar amb noves tècniques i metodologies, i a més deu reciclar-se per a estar sempre al dia.
- Atenció Personalitzada, és a dir, el mestre com a guia de l’aprenentatge de l’alumne. Haurà d’ensenyar a l’alumne com fer un bon ús de les noves tecnologies ací com dels perills que hi ha a la xarxa.
Desprès de parlar dels avantatges hem de ser
conscients també de la importància de fer un ús correcte de estes noves
tecnologies i de mostrar als alumnes cóm han d’usar-les. També és important que
els centres abans de comprar reflexionen i s’organitzen per assegurar-se què
necessiten exactament a l’escola. Abans de comprar hi ha d’haver una
justificació perquè sinó desprès ens encontrem amb centres amb molts aparells i
maquinari que no saben utilitzar i per tant no fan ús d’ells, la qual cosa és
una gran pena.
Com conclusió vull afegir que malgrat tota
esta nova tecnologia i els nous aparells i maquinari, no serviran per a res si
no hi ha darrere un bon mestre amb la formació suficient i les ganes per la
innovació, la creativitat, la busca de nous models de metologies que siguen
molt més efectius que els actuals. Per tant, una nova metodologia és necessària
per a que les noves tecnologies suposen realment un canvi en la manera d’ensenyança,
és a dir, no val simplement adaptar la metologia tradicional i emprar-la en la
pissarra digital. El canvi ha de ser molt més profund i el mestre ha d’estar a
la altura en este canvi. A més a més, la comunitat educativa, els companys, els
pares, els xiquets, tots han de treballar en la mateixa direcció perquè siga
possible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada